První Citroen klub Praha První Citroen klub Praha První Citroen klub Praha První Citroen klub Praha
Úvod Naše srazy Jiné srazy Aktuality Kontakty Odkazy Fotogalerie Chat Kronika
Úvod
Naše srazy
Jiné srazy
Aktuality
Kontakty
Odkazy
Fotogalerie
Chat
Kronika

Intensys-cz
Pro volnou chvilku

Přijde blondýna do Emailového centra a chce poslat matce zprávu. Zaměstnanec
toho centra ji sdělí, že to stoji 3.000 Kč. A ona na to, že tolik peněz s sebou
nemá, ale že je ochotna udělat vše, jen aby mohla matce poslat zprávu. Muž
zvedne obočí a řekne VŠECHNO???? Ona na to ano, ano. No, tak pojďte se mnou,
říká jí a jde směrem k další kanceláři. Blondýna jde vzorně za ním. Pojďte dál,
říká jí a zavírá při tom dveře. Pak nařídí, aby si klekla..., ona to vzorně
udělá. Otevřela jeho poklopec a vyndala ho, to taky udělala, chytne jeho penis
do obou rukou a čeká. Muž zavírá oči a říká ji, no, prosim, pokračujte - ona
přibližuje pomalu ústa k jeho penisu a říká tiše.... "Ahoj mami, slyšíš mě?"
Anketa
Miniaplikace
Počasí
počasí počasí

počasí počasí

počasí počasí

počasí počasí

Reklama
Zde může být upoutávka třeba na Vás, Vaše www a pod. ...

Kronika Prvního Citroën klubu Praha

1984

První sraz, kterého jsme se zúčastnili se konal v Solenici v září 1984. Sjelo se nás tam tenkráte málo, pouhých 12 vozů DKW a dva vozy příznivců značky. Jela se spanilá jízda, klábosili se o všem možném i nemožném. V kostce jsme byli seznámeni naším předsedou panem Peroutkou, že se na půdě naší svazarmovské organizace od Nového roku veliké změny. Budeme se rozšiřovat. Ano bude nás víc a budeme silnější. Přibude nová odbornost, které bude pracovat po boku naší základní organizace Svazarmu 827. Kromě odbornosti DKW přibude odbornost Citroën. Všichni jsme zprávu přijali.

1985

Jarní sraz obou odborností se konal v červnu 1985 v Jesenici u Rakovníka. Zde se již našli první zástupci odbornosti citroën. DKWáků dorazilo 14 vozů a Citroënů 3. Snad se rozhýbeme k větší účasti. Připravili jsme motoristickou soutěž po okolí a moc se nám líbila. Uvidíme jak na podzimním sraze. Podzimní sraz se konal v září 1985 a tentokráte zase v Jesenici u Rakovníka. účast již byla větší, ale těsně po srazu přišla hrozná rána. Zemřel předseda pan Petr Peroutka. Po velmi rychlém infarktu následoval další a v nemocnici pak ještě jeden a ten již opravdu byl smrtelný. Máme teď spoustu starostí s chodem klubu. Všichni představitelé dávají hlavy dohromady. Uvidíme jak to všechno dopadne. V listopadu 1985 začínáme psát naší klubovou kroniku, kroniku naší svazarmovské organizace, která slučuje v jeden celek dvě odbornosti motoristů. Na jedné straně příznivce DKW – Auto Union a na straně druhé, majitele a fanoušky vozů Citroën. Co máme společného? Kromě předních náhonů nic, ale jak doufám i toto se časem změní. Vždyť jsme teprve na začátku, na prvním listě naší společné cesty. Snad dokážeme přetrhat odborná pouta a přetrumfnout ty, kteří dávají našemu klubu jen malou naději na přežití. Píše se listopad 1985 a my všichni, kteří fandíme všem typům vozů, věříme, že za rok nebudou v klubu dvě odborné party, ale jeden harmonický celek motoristů, kteří společně potáhnou za jeden konec svazarmovského lana tak, abychom uspokojili požadavky všech našich nadřízených složek i nás. Dne 5.11.1985 se uskutečnila Výroční členská schůze ZO Svazarmu 827. Celá schůze proběhla bez větších komplikací a se všemi náležitostmi. Byl zvolen Nový výbor ZO ve složení :

Předseda ZO Svazarmu 827 - Milena Dovrtělová
Místopředseda odbornosti Citroën - Karel Fischer
Místopředseda odbornosti DKW - Jan Týle
Pokladník organizace - Jan Žádný
Hospodář organizace - Emil Štěpán
Politicko - výchovní pracovníci :
za odbornost Citroën – Josef Šimek
za odbornost DKW - Petr Strecker

Kromě toho byly zvoleny dvě rady odborností, které budou zodpovídat za svou práci a navzájem spolu spolupracovat. Zvolili jsme výbor, rady odborností. Schválili jsme dost náročný plán práce na příští rok bez připomínek.

1986

První větší společná akce se podařila. Akce na kterou jsme se těšili se jmenovala „Ples příznivců historických vozidel. Ples se konal 30.ledna v překrásném sále na Žofíně. Je pravda, že jsme nebyli oblečeni dobově, ale i tak jsme zapadli do víru tance, veselí a pohody. Však i chvilka napětí nechyběla. To když byla losována první cena v tombole. Nevyhráli jsme, ale nevadí, příště, tedy za rok, se to určitě povede. Na plese jsme se zúčastnili soutěží ve společenském tanci. Naši zástupci pan Vilém Čadek a paní Milena Dovrtělovi úspěšně hájili naše klubové barvy. O zábavu nebyla nouze a k domovům jsme se rozcházeli v dost pokročilé hodině.

Dne 1.února jsme společně navštívili výstavu v Pražské tržnici s názvem Člověk a pohyb. Výstava byla přehledem vývoje pohybu a rychlosti. Zahrnovala jak vývoj automobilů, motocyklů i železnice. Ukázky zde byli i z oblasti letectví. Dne 3 0.března jsme opět společně vyrazili. Tentokrát byl cílem Dům u Hybernů, kdy byla výstava „40. čs.znárodněného filmu“. Ze začátku nás dost odradila fronta, ale vydrželi jsme. Za dobrých 20 minut jsme v ruce dřímali vstupenky a prodírali se do první místnosti. Zde, kdo neměl čisté svědomí,se bál přiblížit k vozu z filmu „Upír z Ferratu“ nebo k obrovskému Golemovi. Nakonec však vyhrála zvědavost a všichni jsme prohlíželi upírovu škodovku. Moc se nám tam líbilo.

Dne 16.dubna byla podepsána spolupráce na ZO Svazarmu se ZO SSM Střediska praktického vyučování n.p. Interiér závod 04, se sídlem v Praze 8. Učni se zúčastní našich srazů, technických dnů i ostatních akcí. Někteří učni hned vyplnili přihlášky do Svazarmu.

Dne 1.května jsme se zúčastnili za Svazarm prvomájového průvodu. Po kterém jsme navštívili památná místa Pražského hradu i Petřín. Pak jsme pokračovali v oslavách 1.máje v PKOJF v Praze 7. Tady jsme v plné pracovní činnosti zastihli Jirku Procházku, který pracuje jako zvukař v PK.

Dne 6.května jsme se zúčastnili Mírového pochodu z Prahy do Čelákovic. Věřte, nebylo to lehkých 20 kilometrů, však jsme to v nohách cítili.

Dne 24.května se uskutečnil technický den v Kokořínském podhrádí. Slunce zastřené mraky jen občas prokouklo, aby pozlatilo krásné okolí starobylého hradu. Naši členové se postupně sjížděli se svými miláčky a celými rodinami.Po zahájení jsme uspořádali technickou besedu a mini burzu dílů na auta obou odborností. Po obědě, kromě sluníčka, které odstartovalo své paprsky do všech stran, startovali i naše posádky do dvou etapové motoristické soutěže „jízda pravidelnosti“. Startovalo celkem 15 vozů obou odborností. Soutěž se vydařila. Po skončení technického dne jsme uspořádali společenské odpoledne a večer diskotéku.

Dne 20. až 22. června se uskutečnil klubový sraz v autokempu Biřička u Hradce Králové. Sjelo se nás tam poměrně dost – 36 značkových aut a rodinami. Náplň srazu byla bohatá. V sobotu v 10 hodin jsme uskutečnili ve spolupráci s OO VB Hradec Králové DI, přehlídkovou jízdu vybraných značkových vozů k památníku Klementa Gottwalda, kde paní Dovrtělová a pan Burget položili kytici rudých květů. V odpoledních hodinách byla uspořádána jízda zručnosti. Kulturní večer byla zahájen filmem pro děti „Poklad Inků“ a následovaly filmy technické i zábavné. V neděli byly uspořádány soutěže dětí, ukázky svazarmovské činnosti s odbornosti potápění . pod veden bratří Krásových. Pochopitelně celým srazem byly hybnou pákou technické besedy, porady a zkušenosti určené i pro renovaci vozů. Všichni jsme se ze srazu rozjížděli s dobrými pocity.

Dne 13.července nás pozval pan Jan Jedlička na výstavu historických traktorů, kterou pořádala ZO Svazarmu Traktor veterán club v Oškobrhu Poděbrad,. Sjelo se nás tam 18 lidí a moc se nám tam líbilo. Dne 19. září dva naši zástupci, pan Milan Horyl a Pan Vladimír Volek, vstoupili do ZO Narex, z této organizace nám budou předávat zprávy. Dne 20. září se naši zástupce společně se členy ZO SM SPV Interiér zúčastnili Mírové slavnosti v Houšťce u Brandýsa nad Labem.

Dne 26. až 28. září: Nadešla poslední sobota a neděle v krásném měsíci září. A my jsme se konečně dočkali podzimního srazu. V pátek jsme se začali sjíždět, vítal nás autokemp Svazarmu Jesenice u Rakovníka. Člověk ještě nestačil vystoupit z auta a již nás obestřela srazová atmosféra. V pátek večer po odpoledních technických besedách, jsme se připravovali na start motoristické soutěže. V sobotu po slavnostním zahájení a pojezdu posledních účastníků, jsme vyrazili na start. Na start se postavilo 17 vozů, pořadatelé se rozjeli na svá stanoviště, nervozita vrcholila. Motoristická soutěž BOAS byla, ostatně jak se očekávalo, velmi náročná, plná záludností a chytáků, tak že jsme skoro všichni kufrovali. Byla prostě dokonalou prověrkou jak našeho řidičského umění (kde vládl svým přísným okem pan Milan Dovrtěl a při rozjezdu do kopce bez použití ruční brzdy neúprosně zapisoval sjetí centimetry) , tak navigátorským důvtipem spolujezdců. Ale prověřili jsme i znalosti z pravidel silniční ho provozu a zkusili své znalosti i z první pomoci. Odpoledne jsme se zúčastnili pěšího orientačního mikro závodu Bříza, kde naše hlídky absolvovali branné prvky – střelba ze vzduchovky, hod granátem, určování svět strany apod. Pěší orientační závod se šel podle itineráře a byli jsme vyzkoušeni i z přírodopisu. Do cíle jsme museli přinést dřevo a šišky. Manželé Burgetovi a Streckerovi dotáhli do cíle celé stromy, což se nám velmi hodilo večer při táboráku. Bohužel nás od o hne odehnal déšť a tak jsme zbytek večera trávili ve společenské místnosti v náručí legendární postavy filmového plátna – v náručí Fantomase.V neděli dopoledne proběhli sportovní soutěže dětí a vyhlášení výsledků.Nesmíme zapomenout ani na vyhlášení soutěže Miss automobil. V Prvním ročníku vyhrál pan Jan Týle a jeho DKE F7 Luxus fabrik a pan Tomáš Krejčí a Citroënem 11 AL. Naši zástupci (Jan Týle, Jan jedlička a Milan Dovrtěl) odjeli navštívit nejstaršího člena odbornosti DKW pana ing. Buriana No a pak už jsme jel jeli domů.

Dne 29.září jsme se zúčastnili oslav k 35.výročí založení Svazarmu S názvem „týden branné aktivity“. Dne 16.října jsme společně navštívili OKD Krakov a vystoupení hudební skupiny Zelenáči. Dne 3.listopadu hodnotíme a bilancujeme první rok společné práce obou klubů na výroční členské schůzi. K dnešnímu dni máme 86 základních členů a 83 členů hostujících (ZO SSM a rodinní příslušníci) Odpracovali jsme 91 brigádnických hodin, odevzdali 1595,6 kg druhotných surovin, zúčastnili jsme se různých akci, uspořádali jsme dva srazy a jeden technický den, získali jsme 101 odznaků branné připravenosti atd. Vyhodnotili jsme naše nejlepší členy : pana Josefa Šlára, pana Vilibalda Čatka a pana Emila Štěpána. A mnoho hodin strávených na opravách a renovacích našich miláčků. Celý rok je OV Svazarmu hodnocen velmi kladně.

Dne 4.listopadu návštěva kulturního vystoupení zpěváka Josefa Laufera. Všichni kdo přišli v prosince na členskou schůzi dostali id ZO Mikuláše – vstupenky na 9. prosince n a lední revue Holyday on ice ve sportovní hale v PKOJF.

Dne 15. prosince jsme navštívili výstavu v pražském Paláci kultury „100 let automobilu“

1987

Dne 28. ledna se naše skupina učňů zapojila do hnutí Cestami paměti, kde se vyhledávaly a shromažďovaly materiály o boji proti fašismu.

Dne 20.února jsme se zúčastnili tradičního plesu příznivců historických vozidel na Slovanském ostrově na Žofíně. Opět však chodilo štěstí jen kolem nás a my opět nevyhráli první cenu.

Dne 15.března konečně jsme dostali novou klubovnu na Třídě Rudé armády 840/199, v Praze 8. Je umístěna v suterénu domu. Má dvě velké místnost a je na ní hromada práce. My to ale dáme společně dohromady.

Dne 28.dubna jsme se zúčastnili jako diváci i pořadatele výstavy Auto moto v Praze na zimním stadionu Štvanice.

Dne 1. května jsme reprezentovali naší ZO na Letenské plání při oslavách květnových dnů.

Dne 9.května se uskutečnil technický den v Kokořínském podradí. Sjelo se 21 vozů z toho 14 vozů značkových. Motoristické soutěže se zúčastnilo 21 posádek, délka trati byla 22 km a jela se podle pohádkového itineráře, trase byla poměrně těžká s nečekanými úseky, prudkým stoupáním a plněním úkolů. Všichni však dojeli do cíle.

Dne 12.května jsme se společně se ZO SSM SPV zúčastnili Mírového pochodu do Říčan u Prahy. Na 16. května jsme připravili náborovou BOAS „O májový šeřík“, kterou jsme pořádali pod záštitou OV Svazarmu Prahy 8. Účast posádek velmi nízká, ale soutěž proběhla bez problémů.

Dne 2.června se naši zástupci a jejich krásné vozy a motocykly předvedli na dětském dni v Praze 8 .

Dne 22. června jsme se společně s ZO SSM SPV zúčastnili pochodu do Lidic, kde jsme u památníku položily kytice květů.

Ve dnech 12. až 14. června se uskutečnil jarní sraz v Dřevěnici u Jičína. Na sraz se sjelo 32 vozů z toho 16 značkových. Na připravenou motoristickou soutěž vyrazilo 15 posádek. Trať se jela podle šipkového itineráře a měřila 22 km. V odpoledních hodinách jsme za slunečného počasí jeli jízdu zručnosti po hladině přilehlého rybníka. Řidič měl oči zavázané šátkem a spolujezdec navigoval řidiče slalomem. Večer byl připravený táborák a v pokročilejším čase filmy s motoristického i zábavného charakteru. Neděle byla věnována dětem a soutěžím a vyhodnocením srazu. Každé auto, které dojelo na sraz dostalo holbu se znakem odbornosti Citroën.

Dne 18. – 20. září se konal podzimní sraz v Jesenici u Rakovníka. Na sraz se sjela většina odbornosti Citroën a DKW byla opět v menšině. Bylo připravena motoristická soutěž po okolí, která se jela podle šipkového itineráře a měřila 40 km, plnily se pochopitelně úkoly a doplňovali odpovědi. Byli uspořádány soutěže děti a hry s počítačem.

Dne 6.října jsme se zúčastnili Týdne branné aktivity, pořádaný ke dni ČSLA.

Dne 13. října jsme se zúčastnili motoristické soutěže „Ďáblická 50“, kterou připravila ZO Svazarmu 801.

Dne 17. října jsme se zúčastnili výstavy starých lokomotiv na Libeňském nádraží.

Dne 3. listopadu se uskutečnily výroční besedy klubů se zvolením nového výboru ZO Svazarmu.

Nový výbor ve složení byl jednohlasně schválen.

Předseda - Milena Dovrtělová
Místopředsedové - Josef Šimek a Jan Jedlička
Pokladník - Michaela Streckerová
Hospodář - Milan Dovrtěl
Politicko-vých.pracovníci - Petr Strecker a Jiří Hovorka
Členové zástupců odborností - Luboš Lisec a Roman Burget

Hodnocení naší činnosti za uplynulý rok byl i na úrovni OV Svazarmu hodnocen velmi kladně.

1988

Dne 21.května se uskutečnil v Kokořínském dole technický den. Po technických besedách a dobrém obědě byla odstartována motoristická soutěž o putovní cenu. Soutěž po okolí Kokořína měřila 31 kilometrů a na startu stálo 18 posádek. Krásné a slunné odpoledne jsme završili návštěvou hradu Kokořín.

Dne 28.května se uskutečnil druhý ročník BOAS-ky „Májový šeřík“, kterou pořádá naše ZO Svazarmu pod patronací OV Svazarmu Prahy 8 a časopisu Zápisník mladých, který také věnoval ceny do soutěže. Tentokráte stálo na starku 16 posádek, z toho 3 zástupci naší organizace. Naši nejlepší zástupci byli Roman Burget a Jaroslav Jůza, kteří obsadili 3 místo.

Dne 10.června naši organizace členové reprezentovali na srazu Praga Veterán.

Ve dnech 16. až 18. června se uskutečnil jarní sraz v Dřevěnici. Tentokráte se sjelo 18 aut obou odborností. Byly připraveny soutěže v tandemu i v jednotlivcích, například střelba se vzduchovky, hody, testy inteligence a slalom na dřevěných dvojlyžích. Pochopitelně i soutěže dětí a společenské besedy, táborák a hlavně dobrá nálada.

Dne 12.září naši organizaci reprezentoval pan Jiří Neubert na akci Zbraslav – Jíloviště.

Dne 9. až 11. září se konal podzimní sraz v Jesenici u Rakovníka. Tentokráte nás příjemně překvapil a to hned dvakrát. Jednak nám skvěle vyšlo počasí (konečně – vždyť bylo objednané) a jednak byla skutečně vynikající účast. Sjelo se 29 vozů, z toho 10 vozů odbornosti DKW a 8 vozů odbornosti Citroën. Z veteránů jsme tu ještě přivítali Felícii Petra Tupého a dva dědečky motocykly. V soboru přesně v 15 hodin, byla odstartována první posádka. Tentokráte se jela jízda pravidelnosti. Posádky měly za úkol projet daný okruh dvakrát tak, aby se jízda v druhém kole časově co nejvíce blížila jízdě v prvním kole. Posádek na trati ze svých tajných kontrol pozorovali traťový komisaři. Večer pochopitelně zábava u táboráku. Na neděli byl připravený motoristický trojboj a dětské soutěže. Proběhla i volby „Miss automobil 1988“ ve které zvítězily vozy : Za DKW Auto Union 1000SP Milana Dovrtěla a za Citroëny C11 pana Laurina. V letošním roce bylo odpracováno 681 hodin při opravách klubovny, uspořádali jsme pět technických besed, získali jsme 41 odznaků Branné připravenosti, vystříleli jsme 120 Zlatých jízdenek a sebrali jsme 3908 kg druhotných surovin. K celkovému hodnocení naši ZO Svazarmu : Obvodní výbor Prahy 8 je s naší prací spokojen a hodnotí činnost kladně. Za rok 1988 jsme získali titul „Vzorná svazarmovská organizace III. Stupně".

1989

Dne 18.února se naši zástupci zúčastnili srazu vozů Citroën v Očelicích.

Dne 4.května jsme se zúčastnili Mírového pochodu pracujících u příležitosti 40.výročí Vítězného února a 43.výročí Květnových událostí. Akci pořádal OV SSM, OV Svazarmu a OOR Praha východ. Trasa měřila 15 kilometrů a vedla z Horních Počernic do Čelákovic.

Dne 13.května jsme se zúčastnili výstavy a burzy Automobilu v Dobrušce.

Dne 6.června proběhla v PKOJF akce pořádaná MV Svazarmu „Praha patří pionýrům“.

Dne 20. května se konal od 10 hodin technický den na parkovišti u restaurace Myslivna u Doks. Kromě technických besed byla hlavním náplní motoristická soutěž „Poznej svou vlast“ spojená s krátkým pěším orientačním závodem. Motoristické soutěže se zúčastnilo 20 posádek, z toho 11 s Citroëny, 3 s vozy DKW, 1 s Auto unionem a 5 ostatních vozů. Oběd byl zajištěn ve Starých Splavech v kavárně Rubín, kde jsme vyhodnocovali soutěž a zpříjemnili si odpoledne vlastnoručně vyrobenými dortíčky od Slávka Kotrmana.

Ve dnech 9. až 11. června se uskutečnil jarní sraz v autokempu Slunce v Žandově u České Lípy. Tentokráte se sjelo 28 vozů: z toho 15 Citroënů, 6 vozů DKW a 7 vozů ostatních značek. Pochopitelně byla připravena motoristická soutěž, která se jela podle šipkového itineráře i zde se plnily úkoly a soutěžní otázky. V sobotu v podvečer byl vyhlášen maškarní rej. Ten, který se poctivě přečetl zpravodaj o maškarním věděl a ti co ne, tak prostě improvizovali. Rej důmyslných masek pod vedením „vůdce stáda“ vrhl do restaurace u kempu a okamžitě všechny masky obsadily volná místa. Pochopitelně si nechali všichni nalít t¨nějakého moku. Po nějaké chvíli se důstojně zvedl vůdce stáda, pokynul na číšníka a se slovy „ Zaplať ti to Pan.Bůh“ hrdě vyzval všechny masky k odchodu. Všichni se zvedly a odkráčely pryč. V restauraci zůstal jen číšník a ostatní návštěvníci s otevřenou pusou Abych to uvedla do správných kolejí, útratu jsme zaplatili s klubových peněz, ale až trochu později. V neděli byla uspořádána soutěž „O nejlepšího loveckého psa“, tedy soutěž čichací. (soutěžící měli rozpoznat 17 vzorků) a také soutěže pro děti.

Ve dnech 8. až 11. září se konal podzimní sraz v Jesenici u Rakovníka. Sjelo se celkem 28 vozů, z toho 17 Citroënů, 6 vozů DKW a 5 ostatních značek. Pochopitelně byl připraven bohatý program a pestré soutěže, tentokráte byly směřovány ke znalostem a dovednost Čs. spartakiády. Spartakiádního šestiboje se zúčastnilo 17 posádek. Pochopitelně soutěžily i děti. Všichni účastníci obdrželi upomínkový hrneček se znakem DKW- Auto Union.

Dne 4. a 7. října se naši zástupci se svými plechovými miláčky zúčastnili výstavy aut, kterou pořádal OV Svazarmu Prahy 8 v rámci Týdne branné aktivity na počest Dne ČSLA.

1990

Dne 13.ledna se konala celostátní motoristická konference v hotelu Grand v Pardubicích, zde se zástupci motoristických organizací Svazarmu dohodli o založení samostatné motoristické organizace. Zvolili 27 členný přípravný výbor, který má za úkol do 31.1.1990 předložit veřejnosti stanovy a statut nové samostatné motoristické organizace do 15.2. zajistit její registraci. Tento výbor bude pracovat až do sjezdu Svazarmu (24.3.1990) A co my? Do sjezdu Svazarmu a do ustavujícího sjezdu samostatné motoristické organizace – musíme zůstat ZO Svazarmu. Do 24.3.1990 musí být také vyřešena deliminace prostředků v ZO Svazarmu. Do samostatné motoristické organizace můžeme přestoupit až po tomto sjezdu. Stávající výbor naší ZO, vycházeje ze současné situace navrhuje :

  1. Vstoupit do samostatné motoristické organizace – opět jako dva samostatné kluby VCC DKW a Citroën klub Praha.
  2. Svolat na nějakou sobotu v měsíci dubnu členské schůze klubů, kde hlavním bodem bude volba nových výborů.

Dne 24. února 1990, sobota 14 hodin, se uskutečnila velká členská schůze ve výcvikovém středisku branců Satanka v Praze 8. Sešli jsme se k projednání dalšího postupu v osamostatnění našich klubů a k případnému vstupu či nevstupu do Československého autoklubu.

  1. K rozdělení klubů dojde nejpozději do konce roku 1990. Odůvodnění: Členská základna VCC DKW není momentálně schopna samostatné činnosti.
  2. K rozhodnutí o vstupu či nevstupu do ČSAK dojde do konce roku 1990. Do vyřešení situace zůstáváme v organizaci nahrazující Svazarm – tedy Sdružení technických sportů a činností, kde budeme zařazeni do registrované organizace „Automotoklub Čech a Moravy“.
  3. Členové našeho Citroën klubu Praha se zúčastní zakládající schůze Automotoklubu Citroën organizovaného v ČSAK, který zakládá pan Josef Kec, bývalý předseda Citroën klubu.

Dne 17.března se konala zakládající schůze Automotoklubu Citroën pod záštitou ČSAK. Také jsme tam byli. Naše situace byla již od vstupu do sálu velice podivná. Nejdříve nás nemile překvapil mluvčí přípravného výboru, pan Kec, který přítomné přivítal slovy „Dobrý den, vážení přátelé, možná budoucí nepřátelé". I přes tento dost divný začátek podali naši zástupci schůzi zprávu o naší činnosti v letech 1985 až 1990. Snažili jsme se prosadit svoje názory, ale … Prostě přes všechno snažení našich zástupců od roku 1985, tedy od sestupu pana Kece s postu předsedy Citroën klubu a od vstupu Citroën klubu pod ZO Svazarmu 827, se nic nedělali, prostě nebyli a nebylo nic. Bez pana Kece nemohl prý Citroën klub existovat a to ještě ke všemu pod vedením nějaká, jak řekl, „ženské“. Nevím, ale myslím si, že tato kronika je dost velkým důkazem toho, že Citroën klub se ani pod ZO Svazarmu 827 neztratil. Ať si říká pan Kec co chce, my jsme tady a taky tady zůstaneme a budeme mít svojí organizaci. My vydržíme !

Dne 11.dubna. Naše řady trochu prořídli. Staří členové přešli zpět k panu Kecovi pod ČSAK a my ostatní, my skalní, zůstáváme. Nebojte se, my se nedáme. I nadále budeme připravovat naše tradiční akce, ať si pan Kec myslí co chce. VCC DKW se snaží, ale moc to nejde. Snad se zmátoží.

Dne 19.května pořádá Citroën klub Praha technický den ve Starých Splavech u Máchova jezera. Od 10 hodin jsme se sjížděli na rezervované parkoviště. Naši technici instalovali diagnostické přístroje k seřizování světel, geometrie, paltest motoru či pneuměřiče. Sjelo se 3x Citroën DS, 12 Citroënů GS a GSA, 4 CX, jeden AX, jedno BX a 15 vozů jiných značek. Celkový počet účastníků bylo 89 dospěláků a 26 dětí. DKWy tentokráte nedojely. Společně jsme poobědvali a projeli se na výletní lodi po Máchově jezeře. Tato platba se nám trochu protáhla, cestou jsme ztratily předsedkyni, ale nakonec všechno dobře dopadlo a my jsme od ní dostali upomínkové předměty na každý vůz. Pochopitelně ani děti nepřišly zkrátka.

Ve dnech 15. až 17.června se konal jarní sraz v autokempu Slunce v Žandově u České Lípy. Postupně jsme se sjížděli a vyzdobovali kemp a víte proč? Slavíme 25 narozeniny Citroën klubu Praha. Toto letí, už nám je čtvrt století. Nesmíme zapomenou ani na naše čtyřkolové miláčky, na ty, kteří mají typové označení GS. Ti letos slaví 20. výročí. Celkem se srazu zúčastnilo 12 značkových vozů citroën, 3 DKW a Auto Union a 5 vozů ostatních značek. V pátek družná zábava a táborák a v sobotu motoristická soutěž v okolí kempu. Jelo se podle pohádky. Na desetikilometrové trase se motalo 19 posádek, plnily se různé úkoly a vše se zapisovalo do jízdního výkazu. Celá soutěž je natočená na video. Na srazu je jela i spanilá jízda, která je také zachycena na videu. Byly připraveny i soutěže pro děti. Pochopitelně jsme se dostali i k otázce klubu a rozdělení klubu. A bylo rozhodnuto. Citroën klub Praha i nadále setrvá v Automotoklubu Čech a Moravy. VCC KDW nebyla schopna svou situaci rozhodnout pro malou účast členů.
Na jarním sraze po široké diskusi účastníků bylo schváleno :

  1. ke dni 18.6.1990 rozpuštění ZO Svazarmu 827 na dva značkové kluby: Citroën klub Praha a VCC DKW,
  2. Citroën klub Prahy se přihlásí do ÚAMK Čech a Moravy,
  3. Stavající výbor ZO Svazarmu odstoupí ze svých poct ke dni nástupu výboru nového v Citroën klubu Praha a VCC DKW,
  4. Navržena kandidátka nového výboru Citroën klubu Praha, se kterou budou prostřednictvím klubového zpravodaje seznámeni všichni členové. Byla sestavena nová kandidátka Citroën klubu Praha ve složení :
    • Přibyl Vladimír - člen od roku 1988
    • Bouška Vladimír - člen od roku 1989
    • Šimek Josef – člen od roku 1981, stávající místopředseda
    • Dovrtěl Milan – člen od roku 1984, stávající hospodář
    • Pisec Luboš – člen od roku 1980, stávající sport.referent
    • Dovrtělová Milena – člen od roku 1984, stávající předseda
    • Půbalová Jana – člen od roku 1989, stávající pokladník
    • Burget Roman – člen od roku 1982, stávající jednatel
    • Hokšar Tomáš – člen od roku 1989
    • Křepelka Vladimír – člen od roku 1989
    • Beran Petr – člen od roku 1989
    • Slabyhoudek Petr – člen od roku 1988
    • Benda Miloslav – člen od roku 1990
    • Procházka Tomáš – člen od roku 1988

Všichni členové napíší své názory do 8.8.1990 volební komisi. Volební komise je schválena ve složení : René Burget, Prágerová Jana a Jaroslav Jůza. Volební komise podá zprávu o průběhu voleb na podzimní srazu Citroën klubu Praha. A jak dopadly volby? Dne 9.září 1990 předala volební komise Citroën klubu Praha sečtené hlasy a svoji zprávu odstupujícímu výboru ZO Svazarmu 8527. Předseda komise pan René Burget poděkoval starému výboru a novému popřál mnoho úspěchů. Nový výbor 25.letého Citroën klubu Praha je zvolen :

  • Předseda - paní Milena Dovrtělová
  • Místopředseda – pan Josef Šimek
  • Pokladník – paní Jana Půbalová
  • Hospodář - pan Milan Dovrtěl
  • Členové - pan Roman Burget, pan Vladimír Bouška, pan Lubomír Lisec

Tak již zase samostatný Citroën klub Praha, ale těch 5 let pod ZO svazarmu s DKWami, těch určitě nelitujeme.

Dne 7. až 9. září se konal podzimní sraz v autokempu Jesenice u Rakovníka. Účast byla dobrá. 14 vozů Citroën a 6 vozů jiných značek, jak všichni podotýkali, účast byla poznamenán zvýšením ceny pohonných hmot. Tentokráte jsme neuspořádali motoristickou soutěž, ale soutěž po vlastní ose v okolí kempu. účastníci sdolávali přepravené překážky, plnili různé úkoly a vše zapisovali do průchozích výkazů. Připravili jsme i soutěže děti a různé hry. Všichni účastníci obdrželi hrneček s podšálkem a logem Citroënu.

1991

Ve dnech 14. až 16. června se uskutečnil jarní sraz v autokempu Slunce v Žandově u České Lípy. Tentokráte nám účast doslova vyrazila dech. Přijelo 26 značkových vozů Citroën, jeden starý citroën náklaďáček zůstal někde po cestě a 7 vozů jiných značek. Pochopitelně byly připraveny soutěže jak dětské tak pro dospěláky, které byly rozděleny do několika disciplín : jízda vytrvalosti, jízda pravidelnosti, soutěž zručnosti a části testové. V rámci srazu proběhlo i seřizování aut. Uspořádali jsme soutěž zručnosti pro matky s dětmi a kočárky. Vůbec byl tento sraz ve znamení dětí, ve znamení nové generace Citronářů. Kromě malé Marušky Dovrtělové, zde byl i prvorozený syn manželů Tomáškových, malý Vilda Bartoň, malá Janička Beranová a na cestě je další přírůstek Luboše a Jany Liscové. Počasí nám tentokráte opravdu přálo a tak jsme dlouho do noci seděli u táboráku a dojídali zbytky pečeného selátka, které bylo opravdu výborné.

Ve dnech 13. až 15. září proběhl podzimní sraz v letním dětském táboře v Radnicích u Českého Šternberka. Na tento sraz přijelo 32 vozů značky Citroën a 6 vozů ostatních. Tentokráte se našeho srazu zúčastnili i zástupci Citroën klub Prostějov.Soutěže byla tentokráte uspořádány v okolí kempu jako orientační soutěž s plněním záludných úkolů. Proběhla i soutěž na dřevěných lyžích a soutěž pravidelnosti. Večer debaty, diskuse, oheň a táborák a spousta písniček u kytary jo a noční koupání ve velmi studeném potoce.

Dne 18. října v pátek, jsme společně uspořádali první ples Citroën klubu Praha od 20 hodin v tanečním sále u Honců v Krásné Vsi. Kromě místních příznivců našeho klubu dorazili i Pražáci a Liberečáci. Byla připravena i bohatá tombola.

1992

Dne 25.dubna se konal druhý ples Citroën klubu Praha opět v Krásné Vsi, ale ovšem pozor. Tentokráte to nebyl jen tak nějaký ples, tentokráte to byl country bál. Na sále se sešlo i s příznivci 90 lidiček, prostě bylo plno. Po půlnoci opět tombola a jako mimořádná cena Citroën GS, ten naštěstí zůstal v klubu – vyhrál ho Pepa Šimek. Country bál se vydařil, utopenci nepřežili půlnoc, guláš výborný, ale úklid na sále druhý den byl nad lidské síly. Vše je zaznamenáno na video.

Ve dnech 19. až 21. června se konal jarní sraz klubu tentokráte v rekreačním středisku na Pankráci pod Bezdězem. Sjeli jsme se pod královský hrad Bezděz do Valdstejnských lesů na královské cestě. 24 krásných Citroënů krášlilo starou myslivnu společně se 3 vozy ostatních značek, ale králem srazu byl nový Citroën XM černé barvy Martina Nejedlého. Na tento sraz jsme připravili motoristickou soutěž, kde pod Bezdězem kufrovalo 19 posádek . Pochopitelně se plnili různé úkoly a testy. A naše děti kromě cachtání v koupališti si také zasoutěžily o ceny a dárky. Večery jsme trávili u táboráku.

Ve dnech 18. – 20. září jsme se sjeli na podzimní sraz tentokráte do rekreačního střediska ČSAO Kočkův Mlýn v Čisté u Rakovníka. Srazu se zúčastnilo 22 vozů značky Citroën a 3 vozy jiných značek. Tentokráte jsme uspořádali spanilou jízdu do blízkých Kralovic, kde jsme navštívili kostel a známe Karlovické mumie. Vše je zaznamenáno na video. Děti měli připraveny soutěže a veselé hry. Všichni jsme se společně sešli u táborového ohně v centru dění kempu.

Dne 30.září jsme museli odevzdat klubovnu, na které jsme se docela nadřeli, majiteli domu, budeme od měsíce října schůzovat u Romana Burgeta jako obvykle druhý čtvrtek v měsíci.

Dne 24. října jsme uspořádali již 4. ples Citroën klubu Praha v krásné vsi. Opět byl ples laděn do stylu country. Měli jsme připravenu bohatou tombolu i účast byla velmi dobrá.

1993

Dne 19.dubna se konal na sále u Honce 4. ples Citroën klubu Praha – opět ve stylu country. Staronový tým opět připravil bohatou tombolu a uvařil guláš a utopil utopence.

Ve dnech 25. – 27. června se sjelo do Čisté u Rakovníka 22 Citroënů a 2 auta cizí na jarní sraz klubu. Připravili jsme všem účastníkům mnoho akcí, které proběhli po dvojce, tedy tentokráte pěšky. 18 posádek se vydalo na trasu pěšího závodu a plnilo různé úkoly. Jízda zručnosti zručnosti na rudlu se zavázanýma očima řidiče a navigování vezoucího se partnera se moc líbila. Děti vyhrávaly lutru, sladkosti a další ceny, skákaly přes švihadlo, házely na cíl apod. Večer byla připravena první noční bojovka, na kterou vyrazil i nějaký ten dospělák. Na jarním sraze bylo rozhodnuto o založení samostatného klubu s novým názvem : První Citroën klub Praha. Stanovy byly vypracovány Mgr. Radko Stránským s přípravným výborem a předány k registraci Ministerstvu vnitra. Dne 13.9.1993 byla registrace našeho Prvního Citroën klubu Praha Ministerstvem vnitra provedena.

O druhém víkendu v srpnu jsme se zúčastnili srazu klubu CV na letišti v Rané u Loun. Krásné kačenky a příjemné posezení nás provázelo celý víkend.

Ve dnech 17. až 19. září jsme se sjeli na podzimní sraz klubu do Čisté u Rakovníka. Počasí moc nepřálo a tak nás dorazilo jen 17 značkových vozů a 2 vozy cizí. Přesto všechno vyrazilo 12 posádek na motoristickou soutěž, který se jela po okolí podle šipkového itineráře. Měřila 21 kilometrů a plnily se při ní různé úkoly. Největší problém nastal při plnění úkolu „přinést důkaz, že posádky našli místní pohostinství“. Děti zase měly svoje soutěže, ceny i sladkosti. Bojovku a pochopitelně i táborák. Na každé auto dostali majitelé skleničky se šípy a další materiály o Citroënech.

1994

Ve dnech 7. až 9. ledna se konal v rekreačním chatě Leteckých opraven Malešice v Janově nad Nisou první zimní sraz klubu. Chata byla plně obsazena a my všichni i jsme oslavili společně opožděného Silvestra a Nový rok. Hromada sněhu, lyže i sáňky a krásná zimní pohádka.

V termínu 17.– 19.června se uskutečnil klubu v Čisté u Rakovníka. Jako vždy bylo připraveno mnoho soutěží pro děti i dospěláky. Srazu se zúčastnilo 33 značkových vozů. Počasí se vydařilo. Sluníčko svítilo a docela se nám podařilo najít i lesní jahody.

V srpnu (5.- 8.) se naši zástupci zúčastnili sletu kachen. Mezinárodní sraz 2Cv byl na letišti v Rané u Loun měl úspěch. Na letištní ploše se sjelo 60 kačenek z Čech, Rakouska, Německa, Holandska i Anglie.

Podzimní sraz klubu v termínu 9. až 11. září byl tentokráte v kempu v Poděbradech, kam se sjelo 38 vozů. Jestli nevíte jak chutná grilovaná makrela a postřižinské pivo pod klubou vlajkou už se nedovíte. Skvělá zábava, soutěže pro děti a motoristická soutěž, vše bylo bezvadně připraveno, nikomu se nechtělo domů.

7.října v pátek se konala citrácká svatba Vládi Boušky a Radky na zámku v Benátkách nad Jizerou. Plná značkových vozů a veselí. Vyjeďte tou správnou cestou.

1995

Zase jsme po roce společně oslavili Nový rok, pravda o týden později, ale za to v rodinném klubu Citroënářů. Tentokráte jsme vyrazili do Bedřichova, kde na nás čekala příjemně vytopená chata a bujaré oslavy našeho Nového roku.

27.února se narodil další člen klubu jmenuje se Honzík Bouška.

1.června na Mezinárodní den dětí v Praze na Pankráci se schyluje k závažné události. V tento den si řekli své ano do společné cesty životem Michal a Hana Havránkovi.Přejeme zdárné vylítnutí z hnízda.

Píše se 16.červen a my připravujeme oslavy 30.výročí narození našeho klubu. První část proběhne v tomto víkendu tedy 16. až 18. června na jarním sraze v Bezdědicích pod Bezdězem. Děvčata v krojích vítají účastníky srazu a předávají perníčky ve tvaru kačen a déesek.Nálada se dostává do obrátek, už je tady pivo a kde se vzala tu se vzala i pípa. Za chvíli už hrdě pozvedáme číše a připíjíme na 30. narozeniny. Na sraz dorazilo 33 aut, všechny chatky byly plné. Opět byly připraveny soutěže pro děti, noční bojová hra. V soboru vyrazilo 19 posádek na motoristickou soutěž „Valdštějnského kufrování!". Ač byla trasa dlouhá jen 21 km, tak některé posádky najely přes 50 km. V neděli jsme pochopitelně v koloně zamířili na hrad Bezděz, tedy pod hrad Bezděz. Nahoru na hrad jsme museli pěšky.

Expedice Clermont – Ferrand 18. až 20. srpna, tedy celosvětový sraz Citroënů se zúčastnili naši zástupci. Trasu dlouhou 2840 km zdolaly naše posádky bez větších problémů a šťastně se vrátily domů.

Pokračování 30.narozenin klubu byla na podzimním sraze v termínu 15. až 17. září na Pankráci v Bezdědicích pod Bezdězem. Víkendu se zúčastnilo 37 značkových a 4 ostatních vozů. Od staré jedenáctky, přes desky až po nové modely. Tentokráte se našeho srazu zúčastnil i Fantomas. V koloně i s Fantomasem jsme jeli do Doks. Kromě spanilé jízdy byla připravena i soutěž motoristická „Valdštejnská třicítka“, na kterou vyrazilo 23 posádek. Pro děti bylo opět připraven víkend plný her a jako zpestření noční bojová hra „po stopách Valdštejných strašidel“.

Dne 1. prosince se Havranům ve společném hnízdě se to stalo. Po dlouhém oťukávání skořápky se táta Havran dočkal vyklubal se mamce Hance malý Honzík.

1996

Zimní silvestrovský sraz se uskutečnil na horách o víkendu 5. až 7. ledna chatě v Janově nad Nisou. Účast byla tentokráte menší, řádila slušná chřipková epidemie, ale náš Nový rok jsme stejně úspěšně oslavili.

22. dubna se manželům Ingrid a Milanovi Pitrovým narodil první syn Ondřej. S porodnice se pochopitelně vezli deskou, aby si zvykal už od mala.

Ve dnech 14. až 16. června jsme se sjeli do tábora Liazu na Pankrác do Bezdědic pod Bezdězem na jarní sraz klubu. Sjelo se 38 posádek. Na páteční večer byla připravena kapela Žumpíci, které až do ranních hodin hrála. V sobotu po spanilé jízdě se jela motoristické soutěž „Křížem krážem Bezdězem“ a odpoledne soutěže pro děti i dospěláky. Večer noční bojová hra pro děti.

Podzimní sraz se konal o víkendu 20. až 22. září v Kočkově mlýně u Čisté u Rakovníka. Sjelo se 38 značkových aut a kemp byl natřískaný až pod střechu. Nedovedete si představit kolik dorazilo děti, úplné vosí rojení 36 děti a s miminami. Na sobotu byla připravena motoristická soutěž „Kralovické kufrování“ až na hrad Krakovec, jelo se místy i proti sobě, tak se z toho posádkám trochu točila hlava. Všechny posádky dojely do cíle v pořádku a mohly se účastnit odpoledních soutěží společně s dětmi. Noční bojové hry se zúčastnilo 25 děti a 12 dospěláků, všichni našli svůj poklad.

27. září si řekli své Ano na Libeňském zámečku Jan a Renata Trojanovi. Přejeme jenom to nejkrásnější.

1997

Jarní sraz klubu se konal o víkendu 13. – 15. června v Kočkově mlýně u Čisté u Rakovníka. Tentokráte jsme se sjížděli již po obědě, abychom si pořádně víkend užili. Přijelo 41 vozů z toho 3 vozy jiných značek. Z aut vystoupilo 117 osob z toho 41 dětí. Na sraz byla připravena dětská soutěž „po stopách kapitána Granta“ pro děti a motoristická soutěž „Čistecké kufrování“. Motoristické soutěže se zúčastnilo 25 posádek, z toho 6 posádek s dětskými navigátory. Trasa měřila 37 km a jela se podle pohádky a šipkového itineráře. V průběhu soutěže se plnily různé úkoly i testy. Na sobotu odpoledne byl vyhlášený maškarní rej. Pouze 10 dospěláků mělo masky, ale děti, ty se činily. Jak se však všichni divili, když v maskách čarodějnic, královny noci, Růženky, vlkodlaka, tanečnice, miminka, lesního muže, kovboje atd. nastoupili do svých miláčků a jeli jsme spanilou jízdu. Nechyběl ani Fantomas, jeptiška nebo mnich. Na náměstí v Kralovicích, pak po vystoupení všech masek z aut, bylo veselo, udivení starousedlíci nevěděli co se děje. Večer 32 dětí neohroženě vyrazilo do nočního lesa na bojovou hru.

18. srpna se první podíval na svět prvorozený syn Renaty a Jana Trojanových malí Jiříček. Oba rodiče jsou z něj úplně pryč.

Podzimní sraz klubu se konal 19. až 21. září v Kočkově mlýně u Čisté u Rakovníka. Krásný a slunečný víkend zdobilo 39 citroënů. V sobotu byla spanilá jízda do blízkých Kožlan, odkud se startovala motoristická soutěž „Nahoru a dolu kolem Čisté“. Na trasu soutěže vyrazilo 23 posádek, z toho 3 posádky s dětskými navigátory. Všichni i dorazili bez větších problémů do cíle soutěže. Odpoledne byla připravena dětská soutěž „po stopách králů“ a večer bojová noční hra.

1998

Rekord je zde Třebíč 13.února pátek : Člen klubu Jenda Benda s kamarády Bohoušem a Rosťou demontovali a zpátky složili auto 2cv za necelých 77 minut tedy přesněji 1:18:36 hod. Po sestavení byl automobil nastartován a schopen běžného provozu. Tímto výkonem se Jenda Benda zapsal do Quinnessovy knihy rekordů.

Paříž 21. až 25. května XIII.světová sraz 2CV : V pátek 22. května v poledne se kachny pomalu řadí k výjezdu z kempu směr Paříž. Asi tři tisíce vozů projelo napříč Paříží kolem Vítězného oblouku až po Eiffelovku a zpět do kempu. Bez problémů naše posádky dorazily do Paříže i zpátky.

Jarní sraz se konal o víkendu 12. až 14. června v Kočkově mlýně u Čisté u Rakovníka. Ačkoli počasí nebylo nejlepší, sjelo se nás poměrně dost, přijelo 34 citroënů. Byla připravena motoristická soutěž „Čistecké kufrování II.“. V sobotu na trasu závodu vyrazilo celkem 13 posádek dospěláků a 8 posádek s dětskými navigátory. Tentokráte se soutěž jela podle značek a úhlů, to také trochu zamíchalo pořadím a to hlavně proto, že mnozí neposlouchali při rozpravě, Do cíle však dorazily všechny posádky. Pro děti byla připravena soutěž „po indiánské stezce“, do soutěže se zapojily i ženy a společně s dětmi plnily úkoly. Mužské osazenstvo zdolávalo grilované prasátko a technicky klábosili o všem. V sobotu odpoledne všechny v kempu překvapily kachny, které vysoko nad údolím kempu po železničním mostě ze začátku minulého století, přijížděly z každé strany jedna kachna. Bylo fantastické, fascinující a krásné. Nad hlubokým údolím se pyšně tyčily krásné 2cv-éčka na starobylém mostě. Večer byla připravena bojová hra a přizváno mnoho strašidel.

19. června si nechal Jan Karas na Novoměstské radnici v Praze na Karlově náměstí navléknout slečnou Monikou zlatý kroužek, čímž vstoupil do stavu ženatého a pozbyl svobody a slečna Monika pozbyla příjmení. Gratulujeme.

25. června v odpoledních hodinách se narodila Lucinka Růžičková. Rodičům gratulujeme a Lucince přejeme prince na bílém Citroënu.

Ve dnech 21. až 23. srpna se konal celosvětový sraz Citroënů v Belgickém Chevetogne. Celkem se sjezdu zúčastnilo 5382 vozů a 42200 lidí. Náš klub reprezentovalo 12 členů. Počasí srazu zrovna moc nevyšlo, ale jinak vše proběhlo dobře.

Podzimní sraz se konal o víkendu 18. až 20. září ve středisku aktivního odpočinku Brdy Věšín. Celý víkend pršelo jen se lilo celou sobotu i neděli. Pravda našli jsme si nějaký ten suchý koutek na probírání a propírání problémů, ale moc se toho dělat nedalo.Tento sraz by se dal nazvat poslední vodníci v Brdech, však všechny naše děti mohly kandidovat do vstupu v cech vodnický. Celou dobu jsme jenom děti sušily a sušily. Přesto všechno musela být noční bojovka. Zajeli jsme na zámek Březnice. Pro děti byla připravena soutěž „Z pohádky do pohádky a zpět“, kterou jsme trochu upravovali vlivem počasí, ale vše nakonec dobře dopadlo a děti si hrály v klubovně a chvilku nelítaly mezi kapkami deště. Příště budeme muset svolat sraz někam do Afriky, ale i tam, jak se dali členové slyšet, by z nenadání byla doba dešťů, jestli by rovnou nesněžilo.

1999

Své krásné Ano si v sobotu 23. ledna řekli snoubenci Jana a Jaroslav Šustrovi. Takže všechno nej nej a jeďte tím správným směrem.

Zimní sraz se tentokráte konal trochu později než v jiných letech. Až o víkendu 9. až 11. února. Sněhu až po kolena a my zamířili na Sázavu, než jsme dorazili na Sázavu začalo vesele pršet. V noci trochu namrzlo a tak v sobotu připevníme boby za kachnu a vyrážíme s dětmi do zasněženého okolí. Ke kempu jsme se vraceli docela mokří, ale v dobré náladě. Usušit a pokračovat v diskusích a hrách.

Dne 2. března nás náhle opustil pan Miroslav Trojan a dne 7. března tragicky zahynul pan Petr Vořechovský.

V sobotu 29. května jsme se sjeli se svými miláčky na letenské pláni na tradiční přehlídku vozů Citroën.

Jarní sraz se konal 11. až 13. června v Kočkově mlýne u Čisté u Rakovníka. Účast byla tentokráte poznamenána špatným počasím a tak na sraz dorazilo pouze 22 vozů. V sobotu jsme vyrazili na spanilou jízdu a v některých místech až v třístupech jsme dorazili do Kožlan, kde jsme byli v porcelánce, keramičce i v muzeu. Odpoledne byla připravena pěší soutěž „Světem zvířat“ jak pro děti tak dospělé. Večer pochopitelně byla bojová hra.V neděli vyhlášení výsledků, předání cen a rozjezd domů.

Dne 22. srpna se manželům Janě a Jardovi Šustrovým narodila krásná dceruška Kačenka. Že neuhodnete proč má zrovna toto jméno?

Dne 4. září se naši zástupci zúčastnili „Citroën párty“ v Semilech.

Podzimní sraz se konal o víkendu 24. až 26. září v kempu Atom Sázava, kemp je blízko řeky a jen pouhých 5 km od města Sázava, města varného skla a historických památek. Celkem se srazu zúčastnilo 42 vozů, jídlo bylo skvělé a zábava se ve varu celý víkend. V sobotu po obědě vyrazila první posádka na trasu motoristické soutěže „Sázavského bloudění“, celkem na trasu vyrazilo 18 posádek, které se trápily s itinerářem, časem a úkoly. Do cíle dorazily všechny posádky bez větších komplikací. V sobotu odpoledne probíhaly dětské soutěže, tentokráte o továrních značkách vozů a část našich členů vyrazila do nedalekého kempu ukázat naše miláčky na sraz starých amerik. Celkem 25 dětí šlo noční bojovou hru v lese bez baterky, jen po svíčkách. Ostatní trávili večer u táboráku.

2000

Píše se víkend 14. až 16. ledna a my zahajujeme Nový citroënský rok na Sázavě. Nový rok jsme zahájili přípitkem a ohňostrojem. Po půlnoci jsme budili zbylé nedorazivší členy telefonem, aby z toho klubového Nového roku také něco měli.

Jarní sraz se tentokráte konal 2. až 4. června v Holicích v Čechách v autokempu Hluboký. Ubytování v chatkách, restaurace v areálu a kolem krásný rybník. Sjelo se 32 aut, který v koleně vyrazili na nedalekou Kunětickou horu. V sobotu byly připraveny dětské soutěže a v noci pochopitelně bojovka. V neděli předání cen a cesta k domovu.

Dne 21. července se narodil manželům Kerberovým syn Ondra. Šťastný tatínek hned sháněl pro syna přihlášku do klubu.

8. září vstoupil do svazku manželského Jirka Holinský, který dlouho zdráhal Renátce říci své ano, ale vše dopadlo dobře.

Dne 13. září se narodil první potomek manželům Jirkovi a Jitce Mrázkovým, je to kluk jako buk a jmenuje se Adámek.

Na podzimní sraz jsme se tentokráte vydali do Rožmitálu pod Střemšínem 22. až 24. září o autokempu Věšín. Opět špatné počasí a zakaboněný víkend odradil většinu členů. Sjelo se 28 aut a jen 19 dětí. V sobotu dopoledne jsme jezdili po okolních památkách a odpoledne připravili pro děti soutěž se znalostí našich pohádkových princezen. Večer byla noční bojová hra a táborák, kde se sedělo až do ranního rozbřesku. V neděli jsme vyhodnotili soutěže a pomalu balili a vyráželi k domovům.

2001

Zimní sraz a klubový Nový rok se konal tentokráte až o víkendu 9. až 11. března v Josefově Dole v Jizerských horách v penzionu „U lípy“. Bylo tam opravdu krásně, až březen, sněhu až nad hlavu, skvělé jídlo i ubytování. Krásně jsme si zasáčkovali i zalyžovaly. V neděli při odhazování sněhu jsme čekali, jestli auto pod bílou peřinou je naše nebo vyprošťujeme auto někoho jiného.

Dne 25. března se Renatě a Jirkovi Holínským narodil syn Petr.

Dne 1. června si řekli své ano snoubenci Jan Vopička a Dana, pochopitelně vozový park novomanželů trořily naše krásné Ds-ky.

Dne 11. června se manželům Honzovi a Renatě Trojanovým narodila dvojčátka. Dvě krásné dcerušky Míša a Eliška. Děvčata se mají čile k světu.

Jarní sraz klubu se konal o víkendu 22. až 24. června v Kočkově mlýně u Čisté u Rakovníka. Na sraz dorazilo 47 vozů, z toho 3 vozy jiných značek. Po oba večery jsme vydrželi u táboráku až do rána. V sobotu jsme jeli spanilou jízdou do nedalekých Kožlan. Z Kožlan byla připravena motoristická soutěž „Zpátky do Čisté“, které se zúčastnilo 28 posádek. Jelo se podle pohádkového itineráře a do cíle dorazily všechny posádky. Odpoledne byla připravena dětská soutěž a večer bojová hra. V neděli jsme předali ceny vítězům i poraženým a pomalu jsme se rozjížděli domů.

Prodloužený podzimní sraz se konal opět v Kočkově mlýně v Čisté u Rakovníka 27. až 30. září. Sjelo se celkem 33 citroënů a 3 neznačkové vozy. Počasí se tentokráte vydařilo. V pátek po obědě byla připravena spanilá jízda na zámek Kacerov, v koloně jelo 26 aut. Na Kacerově nás přivítali manželé Štruncovi, majitelé zámku a provedli nás celým zámkem, nádvořím i zámeckým parkem. Největší zájem všech byla auta, která stála kolem zámku.Od zámku Kacerov byla startovaná motoristická soutěž: "Kacerovská rallye“. Na trasu vyrazilo 17 posádek. Soutěž se jela podle šipkového itineráře s 20 otázkami, které se plnily v průběhu jízdy. V cíli byl ještě připravený vědomostní test pro posádku. Prodloužený víkend se opravdu vydařil, pro děti bylo připraveno mnoho soutěží i noční bojová hra.

Dne 14. prosince si řekli své „ano“ na Chodovské tvrzi snoubenci Aňa Kubová a Martin Tláskal. Opět krásně nazdobené citroëny provázeli celou svatbu.

2002

Klubový Nový rok a zimní sraz se konal 11. až 13. ledna ve Vítkovicích v osadě Rezek. Skvělé ubytování, teplo na pokojích, krásná restaurace, porce jako pro koně a všude plno sněhu a nádherná zimní příroda, která lákala k zimním radovánkám. Kromě lyžování a sáňkování jsme jezdili i na duším a věřte, to byla rychlost.

Dne 21. ledna se manželům Růžičkovým narodila dvojčátka, dvě dcerušky Kateřinka a Deniska.

Dne 11. března se manželům Vopičkovým narodila prvorozená dcerka Kateřina. Pyšný tatínek koupil dcerušce Citroën Ami 6.

Jarní sraz klubu se konal o víkendu 14. až 16. června v Dobronicích u Tábora. V obrovském parnu dojížděli účastníci srazu do kempu, ani voda nás však moc neosvěžila, byla jako odstátá káva. Sjelo se celkem 40 vozů. Celý víkend jsme sportovali a to doslova, běhali jsme kolem pin-pongového stolu, koupali se v řece, hráli míčové hry. Pátek jsme trávili u táboráku. V sobotu dopoledne byly připraveny sportovní i vědomostní soutěže pro děti. Po obědě jsme v koloně 33 aut vyrazili do Bechyně na náměstí. V Bechyni jsme navštívili zámek a hasičské muzeum. Z Bechyně pak byla odstartován a motoristická soutěž podle šipkového itineráře „Rallye řetězového mostu“. Na trasu vyrazilo 26 posádek. V sobotu večer jsme promítali v klubovně filmy. Pro děti byla připravena noční bojová hra.

Podzimní sraz se konal 13. až 15. září v Kočkově mlýně v Čisté u Rakovníka. Srazu se zúčastnilo 57 aut. Na tomto sraze byly uspořádány volby, jak všichni členové zjistili již z klubového zpravodaje. Pátek jsme pochopitelně zapálili táborák. V sobotu byl sraz oficiálně zahájen. Dopoledne byli připraveny dětské soutěže a odpoledne jsme vyrazili na motoristickou soutěž „Čistecké kufrování“. Na trasu vyrazilo 33 posádek. Soutěž se jela po okolí podle itineráře „pohádky“ na dva okruhy, jako jízda pravidelnosti. Po motoristické soutěži jsme šli na „volební mašinku“, která staví na stanici v lese nad kempem. Chtěli jsme se na sraz podívat s výšky mostu nad kempem. Zbytek účastníků nám mávala a mašinka houkala. Vystoupili jsme v Čisté a zpátky nás sváželi přistavení citroëni. Po návratu do kempu byl připraven maškarní rej, kterého se zúčastnili i dospěláci. Na večer táborák a noční bojová hra. V neděli nás volební komise seznámila s výsledky voleb. Nejvíce bodů získala paní Milena Dovrtělová (111), pan Josef Šimek (61), pan Jan Vopička (40) a pan Josef Miléř (28).

Dne 20.11.2002 opustil naše řady zakládající člen Citroën klubu Praha pan Josef Kec. Pan Josef Kec byl jedním se zakladatelů Citroën klubu v tehdejším Československu. Od jeho založení v roce 1965 stál v jeho čele až do roku 1985, kdy byla činnost klubu z politických důvodů omezena a on byl nucen klub opustit. Po sametové revoluci založil pan Josef Kec pod autoklubem ČR Citroën klub, který vedl celá devadesátá léta. Od letošního léta pana Kece provázely zdravotní problémy, kterým ve věku 81 let podlehl. Čest jeho památce. Pana Kece jsem osobně znala velmi málo, párkrát přijel i na náš sraz. Nikdy se však nechtěl se mou setkat a promluvit. Dnes se již nikdy nedovím, jak se pan Kec domluvil v roce 1984 s panem Peroutkou. Jak a co chtěli spolu ve společném klubu podnikat. Nikdy mi neřekl, co vlastně ode mě chce a očekává a nikdy mi ani nepřišel na jméno. I přes tuto skutečnost ctím jeho památku a cítím se všemi v klubu i s jeho rodinou. (Poznámka k úmrtí pana Kece v klubové kronice, zapsaná paní Milenou Dovrtělovou, presidentkou Prvního Citroën klubu Praha).

S lítostí a hlubokou trhlinou v srdci Vám oznamujeme, že nás navždy opustil pan Jaromír Svoboda člen našeho klubu. Člověk plný lásky a optimismu zemřel po těžké nemoci 26.12.2002 ve věku 57 let.

2003

Zimní sraz a klubový Silvestr se konal 10. až 13.ledna v hotelu Rezek ve Vítkovicích v Krkonoších. Ubytování výborné a strava velmi dobrá. Srazu se zúčastnilo 11 aut a všichni si užívali krásného zasněženého počasí, silný mráz i pár paprsků sluníčka.

Jarní sraz klubu se konal 6. až 8. června v autokempu v obci Pecka. Srazu se zúčastnilo celkem 35 aut. V pátek po ubytování a večeři byl připraven táborák a promítání filmů pochopitelně s tématikou naší značky.V sobotu dopoledne byly připraveny soutěže pro děti. A spanilou jízdou jsme v 11 hodin vyrazili na hrad Pecku. Po sobotním obědě jsme odstartovali motoristickou soutěž podle šipkového itineráře „Z Pecky do Pecky!. Motoristické soutěže se zúčastnilo 21 posádek. Vraceli jsme se těsně před večeří. Po večeři opět táborák a společenské povídání až dlouho do noci. V neděli po snídani byl sraz ukončen.

Podzimní sraz se konal 19. až 21. září v Kočkově mlýně v Čisté u Rakovníka. Sjelo se nás tentokráte 39 aut. Po celou dobu srazu panovala výborná a velmi přátelská nálada. U táborového ohně při zvuku kytary jsme po obě noci vydrželi až do ranního rozbřesku. V sobotu po zahájení srazu jsme spanilou jízdou v koloně vyrazili navštívit členy klubu novomanžele Kulichovi do Krakova. Ač jsme je na tuto návštěvu připravili byli docela účastí lidí překvapení. Myslím, že nás bylo více než stálých obyvatel Krakova. Obsadili jsme náves vesničky a rozložili v nekontrolovatelném shluku svoje vozy vedle kapličky pod kaštany. Pod připraveným transparentem jsme v průvodu procházeli vesnicí a za hlasitého volání jsme se blížili k zahradě Kulichů. Návštěvu docela dobře přežili, myslím ale, že největší radost měli, když jsme se všichni odhodlali k návratu do kempu. Po obědě byla připravena soutěž po okolí kempu. V lese jsme plnili úkoly, sportovali a hledali předměty. Dále byla připravena i jízda zručnosti, tentokráte dvojic, ale na rudlu.Navigátor se vezl na rudlu a vedl řidiče, který měl zavázané oči, po trase. V sobotu v noci byla připravena bojová hra a teprve po rozdání pokladu, se mohly děti odebrat do chatek. V neděli po slavnostním vyhlášení výsledků předání cen jsme podzimní sraz ukončili a rozjeli se k domovům.

zpět na začátek