První Citroen klub Praha První Citroen klub Praha První Citroen klub Praha První Citroen klub Praha
Úvod Naše srazy Jiné srazy Aktuality Kontakty Odkazy Fotogalerie Chat Kronika
Úvod
Naše srazy
Jiné srazy
Aktuality
Kontakty
Odkazy
Fotogalerie
Chat
Kronika

Intensys-cz
Pro volnou chvilku

Jede takhle Spejbl s Hurvinkem vlakem na vylet. Jak to tak chodi, nez se
vyhrabali z domu, vlak uz stal na koleji c. 4. Tak ho dobehli, ale bohuzel ve
vlaku uz bylo jenom jedno misto na sezeni. Tak si Spejbl sedl a vzal si
Hurvinka na klin. Ve vlaku okolo nich sedely same zenske. A jak se vlak rozjel,
zacaly se chlubit, co ma ktera noveho a nazorne to predvadely, protoze vsechno
mely na sobe. Prvni vystrcila nohu a povida:
Anketa
Miniaplikace
Počasí
počasí počasí

počasí počasí

počasí počasí

počasí počasí

Reklama
Zde může být upoutávka třeba na Vás, Vaše www a pod. ...

Rétromobile 2010

Letošní odjezd na Rétromobile se mi pořádně zkomplikoval. Obvyklý termín byl ze začátku února přesunut na poslední lednový týden, tím se posunul i termín výroční schůze ACI (Ami-cale Citroen Internationale ), což navíc někteří účastníci ani včas nepostřehli. Jak mě znáte, víte, že jakékoliv narušení programu, který je dlouhodobě naplánován, je pro mě katastrofa. Ubytování jsem sice přesunul, ale už jsem neovlivnil, že čtvrtek před odjezdem jsem měl být na dvoudenním školení, na které hned v sobotu navazovala schůze Veteran Car Clubu spojená s odpoledním školením o testacích a tak jsem sice ve čtvrtek ráno odjel směr Mladá Boleslav, hned večer jsem se stačil vrátit do Prahy a po půlnoci jsme už vyráželi na Paříž. Další komplikací bylo, že s sebou jsem bral starý motocykl Jawa ČZ pro jednoho francouze, který si ho měl vyzvednout v pátek v Paříži. Ten jsme potřebovali naložit ve čtvrtek večer do Pavlovy dodávky, takže víkend předtím jsem musel motocykl přemístit z garáže k Pavlovi do dílny a ten ho naložil sám před odjezdem. A to ještě na zpáteční cestě jsem chtěl jet do Belgie pro zbylé díly na Méhari... Prostě blázinec! Nakonec jsme ale vyjeli včas a i přes nepříznivé počasí jsme v 8 ráno byli již za Norimberkem, kde jsem u Aldiho kupoval kočkám něco na zub, abych měl už náskok na zpáteční cestu. Do dodávky jsem předtím nainstaloval škatuli od bojleru, tu jsme seřízli na výšku nákladového prostoru a do té jsem žrádlo nafutroval a pak už ani nepřekáželo. V 18,00 jsme dorazili do hotelu, v 19,00 předali motorku a posilněni červeným vínem padli do pelechu.

Ráno dorazil ještě můj kamarád Karel z Vídně ( je taky delegát v ACI ) a společně jsme vyrazili na rychlou návštěvu Rétromobilu. Zřejmě i vedení ACI změnu termínu postřehlo pozdě, protože se jim už nepodařilo si zarezervovat schůzovní místnost přímo na výstavišti jako obvykle a my se tedy museli odpoledne přemístit do prostor Konservatiore v Aulnay, což je skoro 30 km. Takže jsem toho v sobotu moc nestihl a plánovaná večerní návštěva C42 na Champs Elysées se také musela odsunout na neděli večer po Rétromobilu. V sobotu dopoledne jsem vlastně stihl jen stánky Citroen - ty byly letos zasvěceny 40. výročí typů GS a SM. V neděli už po mně konečně nikdo nic nechtěl a tak jsem se mohl v klidu věnovat výstavě. Ještě jednou Citroen - také tu byl kolopásový vůz z málo známé tzv. Bílé výpravy v Kanadě, který měl premiéru loni na Eurocitru a tak jsem si ho konečně v klidu prohlédl ze všech stran. Na dalších stáncích byla většinou auta po restaurování, která byla i vesměs na prodej. To nebyl ale zrovna případ UMAPu ( plastové kupé z konce 50. let na podvozku kachny ) - tenhle kousek jsem ani neznal ( byl zrovna v průběhu restaurování ) a tak ho třeba někde na srazu uvidím (zatím jsem viděl jen asi 2 exempláře - hnědý a červený, těchto aut je fakt málo). Také tu byl Rosengart Supertraction, je to velký kabriolet, postavený na podvozku Tractionu. Na pódiu aukční síně se nejvíc lidí tlačilo kolem Bugatti Brescia, vylovené z Lago di Maggi-re, za avizovaných 80 - 90 000 eur je to celkem hezká dekorace do obýváku, jen nesmíte moc bouchat dveřmi, aby se to torzo nerozpadlo na prach! Taky je potřeba ho postavit ke zdi, pravá strana se moc nedochovala! Jako každoročně tu bylo i několik speciálních tématických výstav - městská vozítka ( Citroen tu měl hned dvě - Osmose a Mini-Zup, obě z Conservatoire ) a vozidla upravená jako filmovací - byla tu jedna 3nápravová DSka vzadu s plošinou a jeden Traction. Také ty byl vystaven autobus na podvozku U23 z roku 1947, který tu byl už loni jako nálezový stav, přivezený v roce 2007 z Korsiky. Práce sice pokročili, ale při pohledu na tento kousek ještě stále bolí ruce... Pak také jako vždy stánky s modely, knihami atd. Po výstavě jsme zbytek nedělního podvečera věnovali návštěvě C42. Tady bylo ovšem všechno v duchu nového prestižního modelu DS3, což je vlastně luxusní třídveřová verze nové C3, do které si můžete individuálně navrhnout spousty doplňků podle svojí fantazie. V suterénu byla Loebova C4 a promítalo se tu pěkné video, které ale bohužel nejde koupit. V pondělí jsme pak přes Belgii, kde jsem dokoupil chybějící plasty na Méhari, dojeli ve sněhové kalamitě zpátky do Prahy.

Luboš
40-93

foto_1 foto_2 foto_3 foto_4 foto_5 foto_6 foto_7 foto_8

zpět na začátek